Enkele post bekijken
Oud 11th November 2008, 11:30
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Als moet ik zeggen dat het systeem 15jaar geleden al niet waterdicht was. De mensen die mijn handschrift al gezien hebben weten waar ik het over heb.
Ik had een "schoonschrift schriftje" maar ik schrijf al heel mijn leven al heel lelijk. Het voordeel is wel dat ik snel kan schrijven en het zelf nog kan lezen achteraf.

Heel herkenbaar.
Dit vond ik altijd een serieus gemis in onze opleiding. Ik had het een goed idee gevonden om 'schoonschriftcursussen' te geven voor de studenten die het volgens de docenten nodig hadden. Of diegene die er vrij voor wilden kiezen. Ik had bij beide categorieën gehoord vrees ik.
Ik ben dan ook vreselijk jaloers op mijn vriendin haar handschrift, zo mooi...

In Nieuw Netwerk Nederlands 1T wordt wel af en toe aandacht besteed aan een mooi handschrift trouwens. Hoewel het dan voornamelijk gaat over bewustwording van de (on)leesbaarheid van hun handschrift en het ontwikkelen van een schoonschriftattitude, ipv echt technieken en oefeningen om mooier te schrijven.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden