Onderwerp: Belg eet meer vlees
Enkele post bekijken
Oud 10th November 2008, 21:19
stijn.neefs stijn.neefs is offline
Registered User

Interessante discussie!
Ik denk dat als je de wereld wil verbeteren, je altijd eerst bij jezelf moet beginnen. Als je vindt dat mensen teveel vlees eten, begin zelf al met minder vlees te eten. Ik heb misschien makkelijk spreken want ik ben vegetariėr, maar ik vind niet dat ik iets mis door geen vlees te eten. Integendeel, ik voel me fitter en beter dan wanneer ik nog vlees at (ongeveer 5 jaar geleden nu). Begrijp me niet verkeerd, jonge mensen, en vooral kinderen hebben vlees nodig, het bevat levensnoodzakelijke eiwitten die het kind nodig heeft om te groeien en ontwikkelen. Maar toch kan je vanaf je 14 ą 15 jaar zeggen dat je vegetariėr wordt.
Toch een kanttekening, begin niet overhaast, vegetariėr zijn is meer dan alleen geen vlees meer eten. Je moet voldoende alternatieven zoeken om het tekort aan te vullen. Maar wees gerust, moeder natuur heeft verschillende aangepaste menu's te bieden.

Dat de Belg meer vlees eet, daar schrik ik toch een beetje van. Na de opeenvolgende crisissen in de landbouwindustrie en aanslagen op de voedselveiligheid in 1999, is het vertrouwen (wonderwel) opnieuw sterk gestegen. Ik hoop dat de ezel zich geen twee keer stoot aan dezelfde steen, dat zou anders pijnlijk kunnen worden...
Ach, maak voor jezelf uit wat je het beste acht. De bal licht in je eigen kamp, niet dat van een ander!
Met citaat antwoorden