McCain feliciteert Obama: "Laat ons samenwerken"
In een verzoenende speech toonde McCain zich een waardige verliezer.
John McCain heeft enkele minuten na de CNN-projectie dat Obama de winnaar is, zijn opponent gefeliciteerd met zijn overwinning. Onder luid boe-geroep van zijn aanhangers, sprak McCain zijn respect uit voor Obama en bood hem zijn steun aan voor de moeilijke tijden die het land tegemoet gaan.
Volk heeft duidelijk gesproken
"Vrienden, aan het eind van een lange reis heeft het volk gesproken en het heeft duidelijk gesproken", begon een lijkbleke McCain zijn speech. Hij toonde zich een waardige verliezer. "Ik had net de eer om via de telefoon Obama te feliciteren met zijn overwinning. Ik heb heel veel respect voor zijn vaardigheden en zijn doorzettingsvermogen. Het feit dat een Afro-Amerikaan het gehaald heeft, is een schoolvoorbeeld van de 'American Dream', die elk van ons nastreeft."
Tegenstander wordt president
Vervolgens stak McCain de hand uit naar de nieuwe president. "Laat ons onze meningsverschillen opzijleggen en samenwerken. Vanaf vanavond wordt mijn tegenstander mijn president en ik zal er alles aan doen om Obama te steunen in deze moeilijke tijden voor ons prachtige land. Laat ons samen ons volk de welvaart teruggeven die in gevaar gekomen is. Dit is de grootste natie ter wereld. Amerika heeft zich nooit verstopt voor de geschiedenis, maar altijd zelf geschiedenis geschreven. God bless America!" (hlnsydney/kh)
komt van de site van Het Laatste Nieuws
http://www.hln.be/hln/nl/2002/Verki...menwerken.dhtml
Dit vind ik geweldig. Eerst Obama zoveel mogelijk zwart maken en dan jezelf opstellen als een goed verliezer. MCCain weet duidelijk niet meer waar hij mee bezig is dus het is maar goed dat Obama de verkiezingen gewonnen heeft
Long live democracy!