Enkele post bekijken
Oud 5th November 2008, 13:32
chelsy collart chelsy collart is offline
Registered User

Dit vind ik,als een grote voorvechter van dierenrechten geweldig natuurlijk!
De handel in ivoor is al te lang aan de gang, het gebruik van ivoor is al bezig sinds de oudste beschavingen! Ik ben blij dat ebay zijn verantwoordelijkheid opneemt en dit gaat tegengaan, want zo kunnen we niet verder, als we zo nog enkele tientallen jaar gaan blijven voortdoen zijn er geen olifanten meer.

Zelf ben ik lid van de dierenrechten groep IFAW, er verscheen op 27/10 een artikel op hun site, dat op 28/10 in Namibië, een ivoorveiling werd gehouden, er werd zo’n 9000 kg ivoor te koop gesteld, dit staat gelijk aan ongeveer 10.000 dode olifanten, er komen ook nog veilingen in Botswana, Zuid-Afrika en Zimbabwe. Het geld gaat wel gebruikt worden voor olifantprojecten maar IFAW is in alle staten en vreest dat hierdoor de jacht op ivoor weer gestimuleerd gaat worden ook al is deze verboden. Ik begrijp hun standpunt maar al te goed, men gaat nu de illegale jagers een verkeerd beeld geven.

Ik denk niet dat veel mensen begrijpen hoe slecht de olifant er deze dagen voor staat, tussen 1979 en 1989 is het aantal van 1.2 miljoen naar 600.000 olifanten gegaan, dit op 10 jaar tijd. Nu vermoed men dat er nog 250.000-300.000 Afrikaanse olifanten zijn en 25.000-30.000 Aziatische olifanten ( in het wild ).
Maar men is nu wel ongelofelijk gelukkig dat hun artikel over ebay een overwinning gemaakt heeft!

Als je meer informatie wilt over het artikel over ebay, of over de bedreigde olifanten, zou ik je aanraden een keertje te surfen naar www.ifaw.org

Een filmpje over IFAW in verband met de veiling : http://www.youtube.com/watch?v=9DGYMP8Oaj0
Met citaat antwoorden