Enkele post bekijken
  #5  
Oud 5th November 2008, 12:02
DeygersEvelien DeygersEvelien is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Westerlo
Posts: 122
Ik wist niet dat deze cijfers zo hoog lagen!
Ik zie het zelf bijna nooit gebeuren en ik kan mij niet herinneren dat ik ooit door het rode ligt ben gestapt. In Antwerpen, richting Meir heb ik het al wel regelmatig zien gebeuren. Mensen volgen inderdaad allemaal de massa, zonder na te denken welke kleur het verkeerslicht heeft. Hierdoor ben ik ooit bijna omver gereden. (Dus jawel, ik ben bij mijn weten ooit 1 keer door het rood gestapt )
Mensen die dat af en toe wel doen, zijn meestal gehaast. Je kan wel zeggen dat je dan goed uitkijkt -er zijn ook zeker en vast mensen die dat wel degelijk doen- maar er zijn ook die in hun haast wel denken dat er geen verkeer is, maar net iets te rap willen zijn. Zo gebeuren verkeersongelukken. Vpor automobilisten is het ook schrikken wanneer een voetganger plotseling oversteeks terwijl jij het niet verwacht.
Ik ondervind ook wel dat verkeerslichten vaak niet goed op mekaar zijn afgesteld, maar je verliest geen eeuwigheid aan verkeerslichten. Al lijkt het soms wel zo! De afteller is dus volgens mij voor sommigen een goed idee. Ik heb bij haast ook vaak het idee dat het licht al een eeuwigheid op rood staat, door de teller kan je zien dat dat eigenlijk helemaal zo niet is.
Met citaat antwoorden