Enkele post bekijken
  #2  
Oud 4th November 2008, 19:41
Evelien Snels Evelien Snels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Lier
Posts: 70
Toen ik voor de allereerste keer ging winkelen in Antwerpen op de Meir was ik een jaar of 12. Ik was dan ook geweldig geschokeerd toen letterlijk alle voetgangers daar het rode licht negeerden. Eén iemand begint over te steken en de massa volgt met als gevolg dat de auto's moeten stoppen. Ik was hier geweldig van onder de indruk. Helaas naarmate met het ouder worden begon ik het als 'normaal' te beschouwen en ik moet toegeven dat ik geregeld mee glipte met de massa. Hier in Lier zie ik het eigenlijk niet zo heel veel, zo eens een enkeling. Het idee van "de afteller" lijkt mij zeker een goed initiatief dan kunnen de mensen hun ongeduld timen. Ook meer van die apparaatjes die het licht op groen doen springen voor de voetganger lijken mij een goed initiatief. Hier in Lier duwen de mensen alvast graag op knopjes, wij hebben zo aan sommige kruispunten een geluidsapparaatje hangen voor slechtzienden/blinden en elke keer duwt er wel iemand op dat knopje dat er voor zorgt dat dat apparaat een hels lawaai produceert als het licht dan "eindelijk" op groen springt. Ik vind het zeker een probleem dat aangepakt moet worden, want echt veilig is het niet en een goed voorbeeld voor de 'jongere jeugd' al zeker niet.
Met citaat antwoorden