4th November 2008, 20:27
|
Registered User
|
|
|
|
Wanneer Obama inderdaad president van de VS wordt, zal hij voor een enorm zware opdracht komen te staan. Hij zit ongetwijfeld vol met goede ideeën, maar de vraag die ik mij stel gaat als volgt: " Is de VS klaar voor deze (zwarte) president?"
Hij wil eerst en vooral het aantal Amerikaanse troepen in Irak/Afghanistan (drastisch) inperken, om op die manier meer financiële middelen vrij te maken voor de verbetering van de binnenlandse sociaal-economische situatie in de VS. Dat op zich vind ik zeer positief. Maar middenin de huidige economische crisis volop streven naar veranderingen die de welvaartsituatie in eigen land moeten verhogen tegen een nog hoger prijskaartje dan datgene wat de Amerikaanse regering nu besteedt aan zowel de binnenlandse politiek als de strijd tegen het terrorisme samen, doet mij toch bedenkelijk opkijken.(wetende dat de VS de voorbije 8 jaar al gigantisch veel geld al dan niet onnodig heeft gëinvesteerd in de strijd tegen het terrorisme)
Langs de andere kant is er nog altijd de factor 'zwart' die een belangrijke rol speelt.
Zullen er niet ontelbaar veel moordcomplotten worden gesmeed tegen een zwarte president die slechts een halve eeuw na de strijd voor gelijkheid in de VS het beleid van een grootmacht gaat bepalen?
|