Enkele post bekijken
  #4  
Oud 3rd November 2008, 22:19
Evelien Snels Evelien Snels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Lier
Posts: 70
Nu ik zelf al eens met de auto rijd besef ik pas hoe kwetsbaar zo een fietser is en dan vooral jongeren en ouderen. Ze zijn niet alleen ergerlijk (als vb in het midden van de weg rijden)maar bovendien ook gevaarlijk. Jongeren durven zich al eens roekeloos te gedragen en dan vooral in groep, ik heb zelf al mee gemaakt dat als ik niet mijn rem bruusk had ingetrapt de jongen gewoon onder mijn auto terecht gekomen was. Hij reed rechts van mij en stak gewoon over zonder te kijken of zijn arm uit te steken. Ik kan u verzekeren dat het de schrik van mijn leven was, gelukkig was het zone 30 was of ik had sowieso niet op tijd stilgestaan. Jongeren maar ook ouderen zijn zo onvoorspelbaar, ik ben altijd dubbel zo voorzicht als er fietser/voetgangers in de buurt zijn, ongeacht hun leeftijd. Het lijkt mij dan ook een goed initiatief zoals Nelleke al zei om de verkeerslessen door te trekken naar het secundair onderwijs. Misschien best wel in een iets andere vorm dan in de lagere school want anders zullen ze snel verveeld zijn. Ook pure theorie geven lijkt mij geen slecht idee. Een beetje zoals de theorie voor het autoexamen. Volgens mij beseffen ze zelf niet eens hoe kwetsbaar ze zijn en een ongeluk is jammer genoeg snel gebeurd en ik vind dat we hen op zijn minst bewust moeten maken van hun kwetsbaarheid.
Met citaat antwoorden