Enkele post bekijken
Oud 3rd November 2008, 20:33
Tine.Arets's Avatar
Tine.Arets Tine.Arets is offline
Human Being With Feelings

Thumbs up

Ik vind het wel een zeer mooi initiatief van hem ( ), maar om dat zelf te gaan doen... Maar hij heeft wel gelijk. Je moet misschien niet zo extreem gaan als hem, maar je kan wel enkele dingen doen om onze ecologische afdruk te verkleinen. Zelf eet ik nu al bijna zes jaar geen vlees meer. Vleesvervangers eet ik wel, want mijn gezondheid durft nogal eens te schommelen en zonder hen zou mijn ijzer nog lager zijn dan nu.

Je kan ook gemakkelijk je bad vervangen door een douche. Dit is veel gemakkelijker, vlugger en je bespaart er een hoop water mee, tenzij je natuurlijk uren onder die hete straal gaat staan...

Bij ons thuis proberen we ook te besparen. We zetten de verwarming slechts op als het echt koud begint te worden en het is daarom ook bijna nooit warmer dan 20°C. "Als je het koud hebt, doe je je dikke trui maar aan", zegt mijn moeder altijd als mijn zus klaagt dat ze het koud heeft.

We moeten echt beter gaan letten op wat we zoal doen in het dagelijkse leven. Want ik zou niet willen dat mijn kinderen hun kinderen bijna geen wereld meer hebben omdat wij te egoïstisch waren en te veel op alle luxe gesteld waren...