3rd November 2008, 19:22
|
Registered User
|
|
|
|
Dit is een ongelooflijk goed idee en ik kan het alleen maar toejuichen. 3 ŕ 4 dagen is echt veel te weinig om zoiets te verwerken, de tijd die mensen nodig hebben hangt natuurlijk af van mens tot mens. Maar over het algemeen hebben mensen in deze samenleving veel meer tijd nodig om zoiets te kunnen verwerken door het verhoogde tempo. Maar ik kan niet geloven dat er mensen zijn die dit alles kunnen verwerken op 3 ŕ 4 dagen. Want wanneer de gehele administratieve kant geregeld is zit het rouwverlof er al volledig op en moet je tijdens het werken nog eens allerlei zaken regelen. Zo krijg je dus geen tijd om te rouwen.
Dit is ook iets wat mijn familie en ik 3 maanden geleden hebben meegemaakt. Zo is mijn grootvader overleden, bijna een maand na het overlijden ben je nog steeds bezig met het regelen van zaken en heb je geen tijd om te beseffen dat deze persoon er daadwerkelijk niet meer is. Wanneer dit dan uiteindelijk begint door te dringen ben je al lang aan het werken. Dit kan natuurlijk zorgen voor problemen om het werk omdat je de hele tijd met je gedachten ergens anders zit.
Daarom dat een verlening van het rouwverlof een zeer goed idee. Omdat men dan ook meer tijd heeft om alles administratief op orde te brengen en kan men sneller beginnen met rouwen. Maar volgens mij zit de kans er in dat mensen nog extra weken verlof gaan aanvragen om zo een ingrijpende gebeurtenis te verwerken.
|