Enkele post bekijken
Oud 2nd November 2008, 15:38
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door Believing Bart
Stijging van de vraag leidt tot het goedkoper worden van spaarlampen... --> Dat is wel een rare hersenkronkel die je dient uit te leggen, denk ik. Want uiteraard betekent een stijging van de vraag een stijging van de marktprijs. (binnen de theoretische modellen)

Euhm, dat was dan klaarblijkelijk een marktprincipe dat nog uit mijn middelbare schooltijd stamt en nu lichtjes vervormd kwam bovendrijven.

Als de vraag stijgt, stijgt toch ook het aanbod en als het aanbod stijgt, daalt de prijs toch? Of herinner ik het me nu zo slecht?

Natuurlijk zou het bij zo'n verbod interessant zijn als de overheid één of andere tegemoetkoming zou regelen voor mensen die het wat minder breed hebben. Maar het idee op zich vind ik heel goed.
En Kevin, de nieuwste generatie spaarlampen komt qua 'gezelligheid en sfeer' op gelijk niveau met de spaarlamp hoor. Ik herinner me nog een aflevering van dat programma op de vrt over de ecologische voetafdruk waarin één van de gasten ook wat sceptisch stond tgo spaarlampen vanwege het ongezellige licht, maar zijn mening na het installeren van zulke spaarlampen toch moest bijsturen. Ons huis hangt vol met spaarlampen en toch is het hier steeds ongelooflijk gezellig en sfeervol
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden