Enkele post bekijken
Oud 2nd November 2008, 11:44
kevin pluym kevin pluym is offline
kevin pluym

Dit gaat echt te ver.

Ik vind een verbod op gloeilampen echt te ver gaan. Ja een gloeilamp verbruikt meer maar ieder betaalt toch zijn eigen energie rekening. Ik vind het zeer goed dat Frankrijk veel geld gaat investeren in groene stroom en kernenergie beiden CO 2 arm maar de gloeilamp verbieden om minder elektriciteit te verbruiken vind ik niet kunnen. Ik denk dan in de eerste plaats niet aan de klassieke gloeilamp maar vooral aan de kaarsjes en andere sfeer gloeilamp modellen. Vandaag de dag wordt de klassieke gloeilamp immers steeds minder gebruikt om gewoon te verlichten. In de meeste huizen hangen spots al dan niet halogeen spots aan het plafond. Garage en bergplaatsen worden gewoonlijk al door spaar of FL (tl) lampen verlicht. De gloeilamp vinden we nog in statige sier lampidairs op de kast. Of ook vaak in statige lusters, wanneer je de gloeilamp verbied wordt ook dat onmogelijk en wees gerust ik ben al kastelen gaan bezichtigen waar in de antieke lusters de gloeilamp kaarsjes waren vervangen door spaarlampen en dat is esthetisch/ cultureel gezien echt geen fraai zicht.

Daarom zeg ik laat mensen zelf de afweging maken. De spaarlamp is ecologisch en economisch de beste keuze vooral dat economische zal er wel voor zorgen dat op termijn de gloeilamp nog meer marktaandeel verliest maar laat de gloeilamp rustig bestaan voor de sfeertoepassingen. Of gaan we binnenkort dan ook kerstverlichting verbieden? En waarom dan ook geen verbod op auto’s waarvan de cilinderinhoud groter is dan twee liter?
Mijn mening is dan ook voor het milieu mogen we heel veel overhebben maar we mogen niet te ver gaan.
Met citaat antwoorden