1st November 2008, 22:03
|
Registered User
|
|
|
|
Het is inderdaad algemeen geweten dat rusthuizen tegenwoordig woekerprijzen kunnen vragen. Wat een logisch gevolg is van de vergrijzing van de bevolking; omdat er meer oudere mensen zijn dan rusthuizen is het dan ook logisch dat de rusthuizen steeds hogere prijzen kunnen hanteren. Je hebt inderdaad dingen zoals begeleid zelfstandig wonen, maar iemand die jammer genoeg helemaal dement is of helemaal niet meer te been is kan dit niet meer. Ik ben absoluut geen voorstander van die hoge prijzen maar ik wil maar zeggen dat het een logisch gevolg is. Als mensen bezittingen moeten beginnen te verkopen omdat ze hun verzorging waar ze recht op hebben niet meer kunnen betalen, dan is het uit de hand aan het lopen. Uiteindelijk hebben die mensen normaal gezien allemaal hard gewerkt tijdens hun jongere jaren en hebben allemaal als brave burger belasting betaald dus die hebben hun rust meer dan verdiend en om dan zo 'afgezet' te worden (om het zo even te formuleren) vind ik persoonlijk niet kunnen. De overheid gaat hier iets aan moeten doen of tussen dit en 10 jaar gaan er een hele hoop bejaarden het gewoon niet meer kunnen betalen en wat dan? Het OCMW gaat sowieso niet alles kunnen opvangen, daarvoor zijn er té veel ouderen. Een maximumprijs lijkt mij hier met de tijd wel gepast.
|