31st October 2008, 20:54
|
Ellen Brosens
|
|
|
|
Dat is het domste wat je ooit kan doen om bij een dronken chauffeur in de auto te stappen. Als een persoon heeft gezegt dat hij bob gaat zijn moet hij zich maar aan zijn woord houden en niet beginnen drinken. Je hebt iets belooft voor die avond en dan moet je dat ook maar doen ook, er moet natuurlijk niet iedere week dezelfde nuchter blijven maar wissel is af. Als de chauffeur dan toch gedronken heeft en je moet nog naar huis met die persoon, maak dan een wijze beslissing en stap niet bij hem in de auto maar bel een taxi. Oké je betaalt wel wat extra voor de taxi maar je weet zeker dat je veiliger thuis raakt. En wat je zeker moet proberen te doen is de chauffeur er van proberen te overtuigen dat hij niet meer mag rijden, pak zijn autosleutels desnoods af.
personlijke mening
Ik zou persoonlijk nooit bij iemand in de auto stappen die gedronken heeft. Ik zou dan de persoon proberen te overtuigen om niet achter het stuur te kruipen, maar ik weet dat het niet altijd gaat lukken. Ik zou een taxi bellen en daarmee naar huis rijden ook al moet ik dan iets meer betalen voor een avondje uit te gaan, maar om heel thuis te raken heb ik het er graag voor over.
|