KARACHI - De Pakistaanse politie heeft een einde gemaakt aan een trouwerij van een 4-jarig meisje en een 7-jarige jongen.
De islamitische geestelijke en de vader van de jongen zijn gearresteerd.
De vader van het meisje ging er vandoor, aldus de politie vrijdag.
Volgens de Pakistaanse wet mag er pas worden getrouwd op 18-jarige leeftijd.
Maar vaak worden meisjes al op veel jongere leeftijd uitgehuwelijkt om schulden af te betalen of geschillen te slechten.
Volgens een buurman werd het meisje door haar vader aan de man gebracht voor omgerekend 500.000 roepies, ofwel 4,30 euro.
Het kindhuwelijk moest een einde maken aan een langdurig vete tussen de twee families, aldus omwonenden.
(ANP)
http://www.ad.nl/fun/bizar/2735070/...ij_4jarige.html
Eigen mening:
Goed gedaan van de Pakistaanse politie. Dit kun je toch niet geloven kinderen tegen dank en wil doen trouwen. Waarom wil iemand zijn kind dat nu aandoen. Kinderen horen van hun jeugd te kunnen genieten en niet al vanaf 4 jaar ‘kook en eten’ te spelen.
Je kinderen zijn niet de oplossing om vetes op te lossen. Het conflict zal enkel onderhuids verder leven en je kinderen zullen een slecht en krampachtig huwelijk hebben. En dan hebben we nog niet gesproken over hun kinderen. Hoe kunnen deze kinderen nu gelukkig zijn als hun ouders niet eens samen gelukkig zijn. Kinderen zijn vaak degene die er het meest onder lijden. Ouders zouden minder aan zichzelf moeten denken en meer aan hun kinderen, je zou het bijna mentale kindermishandeling kunnen noemen.
Het idee dat de ouders hun kind verkopen aan doet mij al walgen maar dan ook nog is voor een zielige prijs van 4,30 euro is wel erg laag. Kinderen zijn onbetaalbaar en als je voor zo’n lage prijs weggeeft ben je geen kinderen waard. Ik zou niet kunnen bedenken hoe het meisje haar vader ooit kan vergeven om wat hij gedaan heeft.
Vrouwen zijn ook geen dingen die je zomaar op een markt kan gaan verkopen, maar ik weet het je zal zeggen het is normaal in de islamitische cultuur dat vrouwen minderwaardig zijn en als dingen worden behandeld. Maar heeft niemand er ooit bijstil gestaan wat dat meisje wilde of wat al die andere vrouwen wilden, ik denk het niet.
Ik heb respect voor andere culturen maar ik draag gelijkwaardigheid hoog in het vaandel en daar vind ik het in sommige culturen toch wel verkeerd zitten.