31st October 2008, 18:25
|
Registered User
|
|
|
|
Hier heb ik toch gemengde gevoelens bij. Ergens is het wel goed dat men initiatief neemt maar anderzijds is er toch nog verdere ontwikkeling van de spaarlamp nodig om het comfort van de gloeilamp te evenaren. Want de prijs/rendement vergelijkingen worden natuurlijk met de goedkope modellen gedaan. Deze modellen geven onaangenaam licht en starten enorm traag op. De nieuwere modellen komen al sterk in de buurt van een gloeilamp maar zijn dan weer veel duurder. Het verbod op zich vind ik ergens belachelijk. Verbied de mensen niets maar moedig de mensen aan om voor spaarlampen te kiezen. Moedig bedrijven aan om spaarlampen te produceren. Als je de gloeilampsector zal verbieden gaat dit weer jobs kosten.
Je moet er voor zorgen door middel van subsidies/goedkopere prijzen dat het aantrekkelijk wordt spaarlampen te produceren/kopen. Als je dit doet zoals Frankrijk dit doet, tast je de mensen hun vrijheid aan. En dit vind ik persoonlijk vrij gevaarlijk. Ik vind het eigenlijk ook gewoonweg niet kunnen....
|