Enkele post bekijken
Oud 31st October 2008, 15:47
ellenvvl ellenvvl is offline
Registered User

Ik zal nooit meerijden met een dronken bestuurder! Mijn ouders hebben me dat ook altijd ingepeperd: rijdt nooit mee met een dronken bestuurder. We hebben dan liever dat je ons uit ons bed belt om je te komen halen.

Ik vind dat dronken achter het stuur zitten op geen enkel moment en in geen enkele situatie goedgekeurd kan worden. Als je toch graag drinkt en niemand voelt zich geroepen om BOB te zijn, neem dan, zoals Sofie al aangaf, het openbaar vervoer of een taxi. Want als dronken chauffeur ben je echt een gevaar op de weg! Ik weet ook wel dat een of twee of zelfs drie pintjes je niet tot een levensgevaarlijk chauffeur maken, maar waar ligt de grens? Wat is echt te veel.

Om die reden ben ik dan ook voorstander van nultolerantie zoals Sofie voorstelt. Dan is het voor iedereen duidelijk. En als je met een aantal kan afspreken en je wisselt telkens je weg gaat af van chauffeur is dat echt geen ramp. Af en toe eens iets drinken is heel lekker, maar het is absoluut geen ramp om af en toe ook eens niets te drinken. Je kan je even goed amuseren met wat cola’s of watertjes dan met de nodige pintjes.

Ik zou bovendien verder gaan dan gewoon niet meerijden met een dronken chauffeur. Ik heb dit nog nooit meegemaakt, maar ik denk dat ik een vriend of vriendin die dronken achter het stuur wil kruipen ook zal proberen tegen te houden. Hij of zij weet op die moment misschien echt niet meer goed wat die doet. En op het moment dat jij hem of haar tegen houdt zal hij of zij dat niet zo tof vinden, maar achteraf is die jou waarschijnlijk wel dankbaar.
Met citaat antwoorden