Onderwerp: Belg eet meer vlees
Enkele post bekijken
Oud 31st October 2008, 14:13
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User

Een vleesloze dag inlassen om de global warming tegen te gaan? Sorry maar dat zie ik niet meteen gebeuren. ALS men dit zou toepassen, zou het een systeem zijn dat gedoemd is om te falen. Stel dat we op vrijdag geen vlees meer mogen eten. Dan koop ik op donderdagavond toch gewoon vlees dat ik vrijdag klaarmaak, en wie oh wie gaat dit iedere week controleren? Ook zal deze regel op stevig protest stoten van zo goed als iedere eetgelegenheid.

Wanneer iedereen die aan deze regel blootgesteld wordt, voldoende overtuigd is van de werking ervan, zijn we volgens mij al een half jaar (of meer) verder. Het lijkt me veel logischer en realistischer om voornamelijk te richten op de uitstootgassen van industrie en verkeer. Dit kost inderdaad bakken geld, maar het is zeker en vast haalbaar om hier iets aan te doen, mits een beetje medewerking van de bedrijven zelf. Veeteelt mag dan wel verantwoordelijk zijn voor 20% van alle broeikasgassen, maar dit gaan we met 1 vleesvrije dag per week niet oplossen...
Met citaat antwoorden