dat stond deze week trouwens ook in de flaire
Citaat:
Orgineel gepost door Silke De Roover
Over die tandpasta, dat heb ik toch ook al gehoord. Ik heb dat zelf ook al eens geprobeerd, en dan droogt die puist uit. En gaat ze sneller weg. Het is normaal dat jongeren daar zwaar aan tillen denk ik, zoals ook vermeld staat. Want iedereen wilt er goed uitzien, en als je dan met een kanjer van een puist door het leven moet gaan. En idd bij het eten van chocolade en dergelijke producten met vet verhoogd je de kans op acné. Maar ik denk ook dat dat verschilt van de ene tot de andere persoon. Mij hebben ze ook gezegd om veel groenten en fruit te eten, en veel te sporten en veel water te drinken. Ik denk gewoon dat het een proces van het leven is, dat je moet doorstaan.
|
Naar het schijnt heeft chocolade geen invloed op acne...
Misverstanden rond acne
Er bestaan nogal wat misverstanden rondom acne. Dit zijn de belangrijkste:
Acne is het gevolg van slechte hygiëne
De zwarte puntjes en puistjes wekken bij sommige mensen de indruk dat iemand met acne zich niet goed wast. Dat is echter absoluut niet waar, want acne wordt niet veroorzaakt door vuil. Wassen helpt dan ook niet. Je moet zelfs oppassen dat je je niet te vaak en te hardhandig wast, aangezien dit een averechts effect heeft.
Vet voedsel leidt tot acne
In tegenstelling tot wat men vaak denkt heeft vette voeding geen invloed op acne. Dus frieten, chocolade, pinda's en kaas maken je acne niet erger. Maar los hiervan, is het gezonder om niet te veel vette producten te gebruiken.
Obstipatie
Een moeilijke stoelgang heeft niets te maken met acne. Dit misverstand komt voort uit een oude mythe, als zou acne worden veroorzaakt door onzuiverheid of afvalstoffen in het lichaam.
Acne komt door seks
Onzin. Omdat acne meestal in de puberteit begint en je in deze periode ook de eerste seksuele gevoelens hebt, dacht men lange tijd dat acne iets te maken had met seksuele activiteiten (bijvoorbeeld masturbatie). Er is echter geen enkel verband tussen seks en acne.
http://www.sweetlove.be/br_acne.html