Allemaal pro's hier... hmmm in onze krant waren ze iets 'kritischer' in het artikel zelf.
Want:
- Wat is 'slecht opvoeden'? Waar ligt de grens? --> jippie: we behouden enkel de 'perfecte opvoeders'.
- Waarom wordt de straf en dus verantwoordelijkheid volledig bij de moeder gelegd?
- Kan je niet bijleren dan? Of wat als je na een slecht relatie met dito opvoeding, een nieuwe relatie begint die wél goed gefundeerd is en dus met een goede omgeving voor kinderen?
Ik denk dat je toch even dieper moet nadenken hierover. Ik zeg niet dat ik meteen 'tegen' ben, maar dit vraagt wel een iets groter debat.
Trouwens in extreme zin: "Positief: Weg met armoede van generatie op generatie, we elimineren de onderste klasse in onze maatschappij." Alleen zal de generatie waarbij de maatregel van start gaat, natuurlijk minder blij zijn. Maar goed 'dat is altijd zo bij eerste generaties waar een nieuwe regel start'.
En ook nog: Waar zijn politici mee bezig??? Met opvoeden! Juist ja! Politici zijn bezig met opvoeden! ... ja ... ja ... ja ...