Enkele post bekijken
  #2  
Oud 28th October 2008, 13:20
Joeri Op de Beeck's Avatar
Joeri Op de Beeck Joeri Op de Beeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Nijlen
Posts: 113
Wat hierop te zeggen? Het is inderdaad zo dat dit niet direct een goed voorbeeld is van historiciteit bij de VRT... Dit is een discussie die ze hadden moeten zien aankomen. Iedereen heeft het er immers nog steeds moeilijk mee om Adolf Hitler als een persoon te aanschouwen (kijk maar naar de kritiek op Der Untergang).
De uitleg van de vereniging van politieke gevangenen snap ik dan weer niet... Zeggen zij nu gewoon dat zij elke keer als er iemand forel met botersaus klaarmaakt hun beproevingen terug moeten doorstaan?

De meeste logische en correcte uitleg hier wordt in mijn ogen gegeven door de hoofdredacteur van Joods Actueel. Het gevaar zit em juist in dat voorstellen van personen als Hitler als gewone personen. Het merendeel van de jeugd van tegenwoordig is zich niet meer bewust van wat er toen gebeurd is en denken geen 5 seconden dat dat terug zou kunne komen (hoewel de geschiedenis zich bijna tot op de letter aan het herhalen is). Ik kom dit constant tegen met mijn hobby.
Misschien beter dus dat het niet wordt uitgezonden. Wie forel met botersaus wilt klaarmaken zal dan maar een kookboek moeten raadplegen of wachten tot ze dat ook maken in microgolfmaaltijd...
Met citaat antwoorden