27th October 2008, 17:46
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Jiri.Claes
De kans is dat als het huis verkocht wordt zoals het was tijdens de gebeurtenissen met Dutroux het inderdaad een museum zou kunnen worden. Maar wie zou dit willen openhouden? Wie zou de haat van miljoenen mensen over zijn nek willen halen voor het kleine beetje geld dat hij/zij eraan kan verdienen. Niemand is volgens mij dom genoeg om zoiets zelfs maar te proberen.
De beste oplossing zou zijn dat de gemeente gewoon het huis sloopt waar de bezwarende feiten gebeurd zijn. Op deze manier is de herinnering voor de ouders niet meer aanwezig en kan de grond toch verkocht worden. Aan wie is dan wel de vraag.
|
Ik ben het er mee eens dat het huis geslopen zou moeten worden maar ik denk niet dat er mensen gaan zijn die zelfs ook maar de grond willen kopen waar het huis heeft opgestaan.
Wat ze natuurlijk wel zouden kunnen doen is er een gedenkplaats van maken of iets anders nuttig. Dat is nog altijd beter dan de grond te verkopen, want ik ben er zeker van dat niemand zo gek is om de grond te kopen als men de geschiedenis er van kent. Het is niet enkel het huis dat de herinnering oproept aan Dutroux maar gewoon heel die plek.
|