27th October 2008, 16:12
|
Registered User
|
|
|
|
Waarom altijd "hun" schuld
Er moet duidelijk wel iets aan gedaan worden om de situatie te verbeteren maar het moet stoppen om steeds de schuld in dezelfde schoenen te schuiven. Van een "buitenlander" ziet men altijd eerder de schuld in dan iemand die hier al heel zijn leven werkt, woont, "één van ons".
De schuldigen onder hen moeten gestraft worden, zeker en vast, maar net zo goed de schuldigen onder ons. Hierbij moet de Marokaanse gemeenschap inderdaad meer betrokken worden bij de situatie, want als politie of sociale werkers zich ermee gaan bemoeien, voelen deze jongeren zich nog meer geviseerd omwille van hun uiterlijk en zal de kans op hervallen groter zijn dan als we iemand uit hun eigen omgeving het woord laten voeren.
Het verbaast me wel dat de problematiek hieromtrent nu pas de Tweede Kamer bereikt. Ik woon in België en zelfs ik weet dat de situatie daar soms vrij hard uit de hand loopt. Het wordt hoog tijd dat de Regering zich terug meer gaat bezig houden met het volk, eens eindelijk de ogen opent voor de problemen van het land en zich gaat inzetten om een oplossing te zoeken
|