Enkele post bekijken
Oud 26th October 2008, 17:41
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

De oorzaak van acne is bijna louter te vinden in een verstoorde hormoonbalans waardoor de talgklieren meer talg gaan produceren, die talg gaat zich in de poriën ophopen waardoor de talgklier gaat verstoppen en gaat ontsteken. Het is die ontsteking die wij een puist(je) noemen.
Het lijkt me dus straft dat tandpasta zou helpen tegen jeugdpuistjes.

Met hygiëne heeft het niets te maken, want ten eerste is talg een vetachtige stof en laat zich dus niet gemakkelijk wegwassen en door te wassen, stimuleer je de talgklieren ook om meer talg te produceren (vandaar ook dat vaak door je haar gaan vettig haar oplevert). De beste tip is gewoon van die puisten afblijven! Ontstekingen hebben geen baat bij irritatie door uitnijpen of stimulatie door wrijven.

Volgens wikipedia heeft voedsel enkel effect ivm acnevorming bij mensen die extra gevoelig zijn voor suikers en die zitten in chocolade uiteraard wel in, maar dan mag je nog vele andere voedingsmiddelen niet eten. Ik ben nooit echt een chocolade-eter geweest en wij aten ook niet speciaal vettig, maar heb vroeger wel veel last gehad van acne (in het 5de leerjaar al!).
Na verscheidene clearasilachtige producten die niet bleken te werken getest te hebben, ben ik overgeschakeld op het reinigen van mijn huid met make-upverwijderspul en dat heeft volgens mij wel geholpen... Sinds toen wist ik ook dat je er eigenlijk gewoon moet afblijven.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden