23rd October 2008, 21:29
|
Registered User
|
|
|
|
Als ik zoiets lees, dan vraag ik me af hoeveel invloed opvoeding kan hebben op een kind en dus later op een volwassenne. Die ouders hebben hun kinderen waarschijnlijk op dezelfde manier opgevoed en toch is er maar één kind dat zo racistisch is. Hoe komt dit toch? Wordt dit dan alleen bepaald door de vrienden die je tegenkomt of ben je zo geboren en ligt het aan je karakter? Dit zijn echt vragen die ik me stel als ik dit lees. Voor de ouders moet dit dan ook heel erg zijn en volgens mij vragen ze zich constant af wat ze verkeerd hebben gedaan.
Ik vind dit ook wel beangstigend om te lezen. Je denkt volgens mij als ouder toch altijd dat je een belangrijke rol speelt in het leven van je kind en dat je het je normen en waarden kan meegeven. Als dan blijkt dat dit helemaal niet het geval is dan denk ik dat dit een heel zware klap is. Vaak worden de ouders dan ook nog bekeken alsof zij de schuldigen zijn, wat het alleen maar erger maakt. Ik denk dat het onvoorstelbaar is hoe erg het is om te zien hoe je kind op het verkeerd pad geraakt.
|