22nd October 2008, 22:47
|
Registered User
|
|
|
|
Ik las het artikel vanmorgen ook in het Nieuwsblad. Ik wist het eigenlijk al dat jongeren durven meerijden met mensen die alcohol of drugs gebruikten.
Meerijden met mensen die drugs genomen hebben.. Zot!! Zou ik nooit doen. Ik ben er ook wel van overtuigd dat 1 glaasje in begin van de avond totaal geen kwaad kan. Ik zou bij deze 'bob' misschien nog in de auto kruipen voor ik één van mijn ouders opbel. Maar staat er een compleet nuchtere bob ter beschikking, rij ik met hem of haar mee.
Ik ben ook zeker dat het glaasje bij het begin van de avond (bijna) geen invloed zal hebben op het rijgedrag van mensen. Ik weet zelfs zeker dat er mensen zijn die dan nog rustiger rijden, dan andere mensen die ook nuchter onvoorzichtiger rijden. Er zullen ook wel genoeg mensen zijn die op tijd kunnen stoppen. Maar er zijn ook mensen die maar blijven denken dat nog een pintje extra wel geen kwaad zal kunnen.
Ik heb nog geen vast rijbewijs, dus met 'bob'-zijn, heb ik geen ervaring. Maar ik ken wel veel mensen die niets drinken wanneer ze met de auto zijn. En ik wil heel graag een voorbeeld aan hen nemen. Want ik heb spijtig genoeg wel ervaring met een ongeluk (niet onder invloed van alcohol en geen lichamelijke schade). Maar dan sta je wel stil bij het moordend karakter van het verkeer. Er volledig bijzijn met je hoofd is belangrijk..
Dus ik verkies een volledige nuchter bob te zijn en te hebben.
|