22nd October 2008, 16:17
|
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
En waarom zou die moeder moeër zijn dan jouw bob? Die redenering kan ik niet echt volgen... Jouw bob is toch al even lang op de been dan? En daarbovenop is er nog eens de invloed van de alcohol (hoe weinig ook) én de extra vermoeidheid van het uitgaan, terwijl de moeder waarschijnlijk rustig naar de tv zit te kijken. En als ze al in bed lag, heeft ze al een beetje slaap kunnen inhalen.
Ik ben zelf altijd BOB en drink uit principe nooit alcohol (mij mag je gerust 'straight edge' noemen). Als ik dan toch eens geen bob zou zijn, zou ik niet meerijden met iemand die gedronken heeft, ook al is dat maar één glaasje. Alcohol heeft altijd invloed op het reactievermogen. Het is niet omdat iemand er niet dronken uitziet of zich niet dronken gedraagt, dat zijn reactievermogen (reflexen) nog even goed is. Ik snap trouwens niet waarom je - als je dan toch bob bent - toch per se 1 of 2 pintjes moet drinken. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dat echt zo'n zaligheid is. Het toont wat 'stoerder' dan daar te staan met een colaatje, maar dat is het risico toch niet waard zou ik denken.
|
Ik ga er vanuit dat ze al aan het slapen is, als ze inderdaad naar de TV kijkt, is dit helemaal anders. Maar als ik in bed lig en om 2u gewekt word om met de auto te rijden, ben ik nog niet half zo wakker dan wanneer ik uitga en wakker blijf tot 2u (Van uitgaan word ik zelden moe. Een beetje zoals bij sporten je houdt jezelf 'fris' en wakker door de bijhorende adrenaline). Ik kan om 2u 's nachts perfect wakker zijn ALS ik voordien niet geslapen heb. Maar onder welke omstandigheden ook, als ik om 2u uit mijn slaap gehaald word, ben ik allesbehalve wakker. En dat komt je reactievermogen ook zéker niet ten goede.
En dat glaasje drinken heeft absoluut niets met 'stoerder' tonen te maken, maar alleen met smaak. Niet iedereen lust immers 'een colaatje' of andere frisdranken.
Daarbovenop ben je als je 1 glaasje uit hebt nog onder het (wettelijke) maximum percentage alcohol. En mag je in deze staat op de baan verkeren.
Verder heb ik geen familie, vrienden die een ongeval meegemaakt hebben met als oorzaak alcohol (ik prijs mijzelf gelukkig) en de reden hiervoor is niet dat mijn familie en vrienden ontzettend verantwoordelijke mensen zijn, al komen zij natuurlijk niet in erg dronken toestand de baan op. (Maar ik ga even telkens van dat ene glaasje vanuit) Maar vandiezelfde kennissen zijn er meer dan 3 die reeds een klein of groot ongeval hebben gehad, veroorzaakt door vermoeidheid.
Ik denk écht niet dat dat ene glaasje bij een wakkere persoon zo veel meer kwaad doet dan iemand die recht uit zijn bed de baan op gaat.
|