Enkele post bekijken
  #5  
Oud 22nd October 2008, 13:07
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Ik denk dat het een stuk onverantwoordelijker is om in het midden van de nacht 'de mama' op te bellen, die dan ontzettend moe achter het stuur kruipt.
De kans op een ongeval wegens 'indommelen achter het stuur' is hier volgens mij groter dan de kans op een ongeval als ik met mijn bob meerijdt, die 1 glaasje uit heeft.

En waarom zou die moeder moeër zijn dan jouw bob? Die redenering kan ik niet echt volgen... Jouw bob is toch al even lang op de been dan? En daarbovenop is er nog eens de invloed van de alcohol (hoe weinig ook) én de extra vermoeidheid van het uitgaan, terwijl de moeder waarschijnlijk rustig naar de tv zit te kijken. En als ze al in bed lag, heeft ze al een beetje slaap kunnen inhalen.

Ik ben zelf altijd BOB en drink uit principe nooit alcohol (mij mag je gerust 'straight edge' noemen). Als ik dan toch eens geen bob zou zijn, zou ik niet meerijden met iemand die gedronken heeft, ook al is dat maar één glaasje. Alcohol heeft altijd invloed op het reactievermogen. Het is niet omdat iemand er niet dronken uitziet of zich niet dronken gedraagt, dat zijn reactievermogen (reflexen) nog even goed is. Ik snap trouwens niet waarom je - als je dan toch bob bent - toch per se 1 of 2 pintjes moet drinken. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dat echt zo'n zaligheid is. Het toont wat 'stoerder' dan daar te staan met een colaatje, maar dat is het risico toch niet waard zou ik denken.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden