22nd October 2008, 09:17
|
|
Prime Integrator
|
|
|
|
Citaat:
Die doen trouwens ook steeds meer hun best om de studenten te lokken met concert- en filmtickets.
|
Heb ik iets gemist?
Om eerlijk te zijn, zie ik het probleem niet. Het lijkt me eigenlijk wel een verrijking om eerst eens van een andere studierichting geproefd te hebben, zowel op het gebied van zelfkennis als op professioneel vlak. In het eerste jaar krijg je toch meestal een mooie, algemene basis aangereikt, die je in je nieuwe studierichting of professionele leven zeker nog kan gebruiken.
Natuurlijk is een jaar langer studeren niet echt interessant en veel te duur, maar het idee op zich, lijkt me niet zo negatief.
In het secundair is dat iets helemaal anders. Om meer dan één reden, vind ik het watervalsysteem in het secundair onderwijs een slecht systeem. Maar op hoger niveau lijkt het me best interessant.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|