Enkele post bekijken
  #3  
Oud 21st October 2008, 21:41
Coleta's Avatar
Coleta Coleta is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Blauberg
Posts: 78
Stuur een bericht via MSN naar Coleta
Citaat:
Orgineel gepost door Ellen Bolckmans
'Dodehoekspiegel niet zo efficiënt als gedacht'
BRUSSEL - De dodehoekspiegel is niet zo efficiënt als eerst gedacht werd. Het aantal dodehoekongevallen met zwakke weggebruikers is niet gedaald sinds de spiegel vijf jaar geleden verplicht werd. Dat meldt het VTM-journaal.
De reden ligt bij een verkeerde afstelling van de spiegels of omdat vrachtwagenchauffeurs er niet voldoende in kijken.

Elk jaar sterven nog steeds twintig mensen bij een dodehoekongeval. België was pionier, maar stelt ook als eerste vast dat de dodehoekspiegel niet werkt, zegt VTM.

In Nederland loopt ondertussen een experiment met camera's en sensoren. Ook Colruyt test het systeem bij ons.

BRON: DE STANDAARD

Kritiek:
Wat heeft Colruyt te maken met dodehoekongevalen?? Het experiment met de camera's en sensoren vind ik ook iets raar ivm het onderwerp van dit artikel.


Ik vind het fantastisch dat ze aandacht geven aan de dodehoekspiegel! Ik hoop dat de experimenten met de camera's en sensoren ook echt iets zullen opleveren. Mijn vader is zelf vrachtwagenchauffeur en heeft ook al wel eens gezegd dat je soms toch niet alles kan zien via enkel die spiegel. Het is dan ook verschrikkelijk wanneer er een ongeval gebeurd dat hieraan te wijten is, zowel voor het slachtoffer als voor de vrachtwagenbestuurder zelf! Laten we hopen dat er een geschikte oplossing uit de bus komt en zo het aantal dodehoekgevallen sterk zal verminderen.
Met citaat antwoorden