Enkele post bekijken
Oud 20th October 2008, 13:18
chelsy collart chelsy collart is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Ellen Brosens
Ik vind nu wel dat de tijgers afgemaakt moeten worden. Het is rechtvaardig tegenover de persoon die overleden is en de familie ervan.

Het dier afmaken?
Waar in godsnaam zijn we dan mee bezig. Het gaat hier wel om een tijger!
Een tijger is nu eenmaal een dier met een sterk jacht instinct, hebben wij het recht dan om dit wezen te gaan afmaken, als we instinct gaan opzoeken in de Van Dale woordenboek krijgen we volgende definitie : in•stinct het; o -en aangeboren aandrift bij (dierlijke) wezens om onbewust doeltreffend te handelen.

Aangeboren drift en onbewust! Twee kernwoorden waarmee ik wil duidelijk maken, dat als men dit dier gaat afmaken dat ze ongelofelijk slecht bezig zijn!
En rechtvaardig ten opzichte van de familie van de overledene,sorry maar ik denk dat elke normale mens toch een beetje de intelligentie heeft om niet te dicht bij een tijgerkooi te komen. Ik vind dat de tijger hiervoor niet gestraft moet worden, voor iets wat hij normaal in het wild ook doet, een drift wat bij hem aangeboren is.

Nu kan men misschien gaan zeggen, ja maar, deze tijger was in de zoo geboren en misschien zelfs door een mensenhand opgevoed. Een tijger word geboren met zijn jachtinstinct, het kan misschien onderdrukt worden maar je kan het niet laten verdwijnen. Als je als volwassen man dan dom genoeg bent, om zo dicht bij een kooi te komen, pech dan.

Gaan we nu echt een tijger afmaken? Bij het artikel staat nu niet welke soort van tijger, maar voor het zelfde geld, gaan we nog maar eens een tijger afmaken die met uitsterven bedreigd is.

Men moet stoppen met de schuld op het dier te steken als er zo iets voorvalt en zelf eens twee keer nadenken. Zelf ben ik een grote voorvechter van dierenrechten en zou ik over dit onderwerp uren kunnen doorgaan.

Dan zag ik hieronder ook nog staan, dat er tegenwoordig in India tegenwoordig meer en meer aanvallen door tijgers zijn. Men gaat dit dan verklaren door global warming.

Dan denk ik, waar zijn we mee bezig, dan vergeet de mens toch even, dat wij diegenen zijn die hun habitat zoveel honderden of zelfs duizenden jaren geleden (sinds de mens zich in India vestigde) hebben ingenomen en steeds kleiner aan het maken zijn door verstedelijking en boskap en zelfs bonthandel.
Weer een bewijs dat de mens zijn verantwoordelijkheid moet leren opnemen.

Voor mensen die nog geïnteresseerd zijn zou ik dit filmpje willen aanraden , waarin je kunt zien wat de tijgers tegenwoordig moeten doorstaan : http://www.youtube.com/watch?v=teSp...feature=related
Met citaat antwoorden