18th October 2008, 14:35
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Ellen Brosens
Ik vind nu wel dat de tijgers afgemaakt moeten worden. Het is rechtvaardig tegenover de persoon die overleden is en de familie ervan.
|
Ik weet niet goed of ik hiermee akkoord ga. Langs de ene kant vind ik absoluut NIET dat die tijger moet worden afgemaakt. Deze tijger heeft dat helemaal niet 'express' gedaan, en dat is nu ook eenmaal een dier met het instinct om te jagen en vlees te eten. Punt. Het probleem met ons, is dat wij te dieren te veel vergelijken met mensen. Dat dier heeft die man gedood, DUS dat is een moordenaar. Nee echt, zo werkt dat niet in de dierenwereld, daar is het "de een zijn dood, is de ander zijn brood". En dat kunnen wij mensen misschien niet vatten, maar toch is het onterecht om deze tijger te beschuldigen van moord Zeker niet wanneer zijn prooi zichzelf al bijna letterlijk door de tralies duwde.
Maar ja het is en blijft natuurlijk wel een heel trieste zaak, en ik kan ook wel begrijpen dat het voor de familie geruststellender is om het dier nooit meer te hoeven zien. Maar hierbij wil ik wel toevoegen, dat men niet mag vergeten dat dieren en mensen niet hetzelfde denken!
|