Citaat:
Orgineel gepost door Mathias Van der Sanden
Hopelijk komt het nog goed tussen de vader en de moeder zodat het kind van een goede opvoeding kan genieten.
|
Ik denk dat zoiets niet goed zal kunnen komen. Ik kan het me nauwelijks voorstellen dat de vrouw zomaar zal kunnen vergeten dat haar man haar probeerde te wurgen.. Zoiets kun je toch echt niet goedmaken met "Terug vrienden?" of "zand erover?" Goed, iedereen verliest wel eens zijn zelfbeheersing, maar als je al iemand wil wurgen omdat die enkel maar kritiek op je rookgedrag geeft moet je je toch eens laten behandelen, vind ik persoonlijk. Ik denk ook aan het kind, dat zich enorm verward zal gevoeld hebben.. Wat moet er dan door het hoofd van zo'n vijfjarige gaan? "Ik moet mama helpen?" Natuurlijk verschiet ik er niet van dat hij meteen de grote middelen nam, zoals dat mes, dat is namelijk het enige waar je echt mee kunt dreigen en wat echt effect zal gehad hebben op een voor hem "grote mens". Maar dit getuigt tevens ook van grote afschuw t.a.v. zijn papa's daden. Dan is het zeer waarschijnlijk dat het kind zijn vader nog maar héél moeilijk zal kunnen accepteren, dus ik denk dat het beter is dat de vader niet meer in contact komt met dat gezin. Tegenwoordig kan één ouder zijn/haar kind ook perfect alleen opvoeden, hoewel ik niet ontken dat het met twee misschien beter is. In ieder geval, hierbij druk ik ook mijn respect uit voor de lef en moed van die kleine vijfjarige jongen!