Enkele post bekijken
Oud 16th October 2008, 21:47
DeygersEvelien DeygersEvelien is offline
Registered User

Van mij mogen ze zeker en vast de snelheid van een ongeluk openbaar maken. Misschien kan je op die manier aantonen, dat een te hoge snelheid vaak de reden is van het ongeluk..
Ik ken het fenomeen dat mensen 's avonds en 's nachts veel sneller rijden dan dat mag. Maar het wil toch niet zeggen omdat je alleen op de baan bent, dat je sneller mag rijden? Bovendien zijn er net als die snelheidsduivels 's nachts nog enkele andere enkelingen op de baan. Tijdens weekends zijn dat vaak jongeren die uitgaan. De meeste gaan uit met de fietst omdat ze anders geen alcohol mogen consumeren. Dus deze snelheidsduivels houden er misschien geen rekening mee dat er nog wel degelijk enkele mensen wel op pad zijn 's nachts. Ze brengen zichzelf en anderen (en zeker de zwakke weggebruikers) in gevaar.
Enkele weken geleden was ik met de fiets op weg naar een fuif toen een auto echt letterlijk voorbijscheurde. We waren er toen nog over bezig. Iemand van ons moest maar eens per ongeluk van het fietspad raken. Als dat op het verkeerde moment is, heb je als fietser geen enkele kans meer. Verkeersregels - in dit geval snelheidsbeperkingen - gelden altijd, ook 's nachts. Misschien dan nog wel extra. Want dan is het donker, wat je zicht belemmert.
Met citaat antwoorden