Enkele post bekijken
Oud 15th October 2008, 21:49
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User

Hoewel ik zelf mijn iPod iedere keer op het luidste niveau zet als ik ga fietsen (en dus niet op de bus e.d. want dat is inderdaad storend naar anderen toe) ben ik het er mee eens dat de invoering van zo'n wet geen slechte maatregel zou zijn. Het zou inderdaad jammer zijn om je oren kapot te laten slaan door een beetje muziek, maar ik denk dat het vaak niet doordringt. Ik denk er althans niet bij na wanneer ik gebruik maak van mijn iPod. Waar de rest aan denkt wanneer ze muziek gaan beluisteren weet ik natuurlijk niet...
Waar ik me ook blauw aan kan ergeren is zoals hieronder beschreven, mensen die hun muziek blijkbaar willen delen met anderen. Ik vind dat je uit respect naar anderen toe ofwel je muziek afzet zodat je de rest niet stoort, ofwel het volume naar beneden draait tot je weet dat de rest er niets meer van merkt.

Citaat:
Maar er is een vraag die bij mij blijft hangen: 'Wie gaat deze decibels controleren?'
Ik zie de politie al staan "Mag ik even uw mp3-speler controleren aub?"
Dit kan toch ook niet, ...

Dus de controle, dat gaat het moeilijke gedeelte zijn van de zaak, anders is het een zeer goed idee.!

Ik denk dat de controle even simpel is als eender welke andere controles die nu plaatsvinden. Volgens mij is he gewoon een kwestie van de producten die op de markt komen, aan bepaalde normen te laten voldoen. Ik las hier dat ze het decibelniveau tot 100 willen verlagen. Wel, dan mogen mp3-spelers/iPods/... die over deze vooropgestelde norm gaan, niet meer verkocht worden. De fabrikanten zijn dan zo goed als gedwongen om zich aan deze nieuwe wet aan te passen, en als consument kan je hier niet onderuit tenzij serieuze aanpassingen gaat doen aan het apparaat zelf, maar dat is dan maar voor je eigen rekening.
Met citaat antwoorden