Enkele post bekijken
Oud 14th October 2008, 23:28
Coleta's Avatar
Coleta Coleta is offline
Registered User

Stuur een bericht via MSN naar Coleta
Citaat:
Orgineel gepost door Believing Bart
Ik kan me wel vinden in onderstaande mening. Feit is dat als je na dodelijke ongevallen de snelheden bekend maakt, dat mensen dan hoogstwaarschijnlijk na een tijdje wel een verband gaan zien tussen snelheid en ongeval.

Want: ja, mijn moreel denken verplicht mij om elk (vroegtijdig) einde van leven erg te vinden, maar écht veel compassie kunde met Haider toch ook niet hebben. Meer dan het dubbel van de toegelaten snelheid... Ik mag hopen dat je in België dan snel gepakt wordt en nooit meer op de rijbaan terechtkomt. Want wat als Haider dit zelf zou overleefd hebben en iemand anders dood was geweest? ...

Ik vind het zeker en vast al geen slecht idee om de snelheden bekend te maken. Of je het ook daadwerkelijk altijd moet gaan doen, vind ik ook niet nodig. Ik woon zelf aan een heel drukke baan waar al meerdere ongevallen zijn gebeurd, waarbij spijtig genoeg ook al doden zijn gevallen. Zo was er hier vier jaar geleden een ongeval waarbij een vader en zijn dochtertje om het leven zijn gekomen, doordat een jongeman tegen een snelheid van 190-200 km/uur frontaal tegen hun wagen was gebotst. De maximum toegelaten snelheid is hier 90 km/uur. Wanneer ik mij schik naar dit voorbeeld vind ik het zeker een goed idee om de snelheden bekend te maken. 190-200 km/uur rijden op een weg met toegelaten snelheid 90km/uur? Dat is gewoon te gek voor woorden en dus ook een goed voorbeeld van een ongeval dat eigelijk een stommiteit mag genoemd worden. En de jongeman zelf? Die kwam er met zware verwondingen (en zonder straf!) vanaf! In sommige gevallen, waarbij de snelheid extreem afwijkt van de toegelaten snelheid, mogen de snelheden zeker bekend gemaakt worden. Wanneer het slechts gaat om 20 km/uur te snel rijden, dan vind ik het niet heel belangrijk om dit te vermelden.
Met citaat antwoorden