Enkele post bekijken
  #2  
Oud 11th October 2008, 16:52
DieterVerheyen DieterVerheyen is offline
So a Toridé
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Beerse
Posts: 44
Mariska,
Misschien even een reactie:

Ik kan het volledig vinden met je mening over de milieuvervuiling. Meer beton en dus meer verkeer draagt inderdaad niet bij tot het behalen van de Kyotonorm -> luchtpolutie verminderen.

Nu... Naar mijn mening helpt het naar beneden schroeven van de snelheid wel bij fileverkeer. Het is inderdaad zoals je zegt dat mensen die in de file staan geen 100 km per uur meer gaan rijden, maar je moet het bezien vanuit het aankomend verkeer. Als iedereen zich vast blijft klampen aan zijn 120 km per uur, zal de file steeds maar blijven aangroeien, daar iedereen blijft rijden tot alles stil staat. Als we de snelheid verlagen (aangebracht op variabele borden) kunnen we het verkeer in gang houden en lost de file zichzelf op. Bovendien brengt dit ook minder luchtvervuiling mee, daar men niet iedere keer weer moet optrekken en afremmen.
Bovendien ben ik ook van mening dat file, dikwijls veroorzaakt door een ongeval, vermeden kan worden als men hier in België (net zoals dat in Duitsland en in Nederlands al het geval is) met een variabel bord kan aangeven dat de pechstrook ook tijdelijk als rijvak gebruikt mag worden.
Dit draagt ook bij tot minder grote economische verliezen. Want al die stilstaande vrachtwagens transporteren goederen, die tijdig (JIT) geleverd dienen te worden. Wanneer dat niet het geval is, kan onze economie enorme schade oplopen.
Met citaat antwoorden