7th October 2008, 21:10
|
Registered User
|
|
|
|
Er gebeuren nog steeds te veel ongevallen in België, vaak met dodelijke afloop. Als we om dat te vermijden trager moeten rijden, graag. Denk even na: enkele tientallen kilometers minder snel rijden tegenover minder doden. Een kleine afweging, niet?
Ik ben ook voorstander van meer snelheidscontroles en andere controles. Er rijden veel gekken rond die kilometers te snel rijden of onder invloed van drank of drugs in hun auto stappen. Vaak is er ook een combinatie van de 2. Ze brengen hierdoor niet alleen zichzelf, maar ook alle andere weggebruikers en passanten in gevaar. Een tijdje gelezen las ik in een weekblad dat er een nieuw systeem bestond dat vanaf volgend jaar zal gebruikt worden in België. Met dit systeem zou men de snelheid van een voertuig kunnen berekenen tussen 2 flitspalen. Het zou dan niets uithalen dat men de flitspalen weet staan: als men vertraagt bij een flitspaal maar tussen die 2 palen te snel rijd, kan men dit nog berekenen. Als deze methode effectief is, vind ik het zeer goed dat men ze gaat invoeren.
|