5th October 2008, 14:58
|
|
Prime Integrator
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Jeroen Sueten
Als je weet dat een ha maïs minstens evenveel zuurstof produceert dan een ha bos, waarom moet het dan een ha bos zijn?
|
Dat is waar. Een wandeling in een maïsveld of een wandeling in een bos, wie merkt het verschil?
Ik betwijfel overigens ten zeerste dat een ha maïs evenveel zuurstof produceert als een ha bos, maar dat kan ik zo direct niet staven, maar jij jouw stelling volgens mij ook niet (anders hoor ik het graag).
Hoe wil je in godsnaam jongeren met milieubewustzijn en respect en bewondering voor de natuur (en het leven in het algemeen!) opvoeden, als ze het begrip 'bos' enkel kennen uit de boekskes omdat er in de verste verte geen bossen meer te bekennen zijn?
En dan heb ik het nog niet over het bos als biotoop. Bye bye biodiversiteit als al de bossen in België plaats moeten ruimen voor industrie of akkers.
Er zijn echt nog wel belangrijkere dingen in de wereld dan een goed draaiende economie en het daarbij behorend goedkope voedsel.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|