Enkele post bekijken
Oud 4th October 2008, 15:38
DeygersEvelien DeygersEvelien is offline
Registered User

Poetsman is niet welkom bij klanten poetsdienst

Enerzijds kan ik me wel inleven in gezinnen die een poetsMAN weigeren. Ik zou ook wel even raar opkijken, moest ik horen dat een man mijn huis komt poetsen. Alleen zou ik hem niet weigeren voor ik heb gezien wat zijn capaciteiten als poetsman zijn. Vooroordelen waarschijnlijk. Hoe raar kijken mannen als ze een dokwerkster of een vrouwelijke mecanicien zien? Er zijn nu eenmaal beroepen die stereotypegewijs aan een geslacht zijn gebonden.

Hiermee wil ik allesbehalve zeggen dat die man niet kan poetsen. Volgens mij zijn er vrouwen die minder goed poetsen of minder betrouwbaar zijn. Hetzelfde voor vrouwen in een 'mannenberoep'.

Het is erg voor deze man. Voor hij zich heeft kunnen bewijzen, wordt hij al afgewezen. Als ik het artikel lees, doet hij zijn job met plezier. Wat moet je nog meer hebben dan iemand die gemotiveerd je huis komt schoonmaken?

Ik vind dat mensen tegenwoordig teveel klagen over huishulp. Natuurlijk is het je eigen huis en wil je dat het perfect in orde is, maar wees blij dat er mensen zijn die jou willen helpen. Wat moest je zonder hen?

Hetzelfde geldt voor vreemdelingen. Als deze mensen geen job hebben, worden ze afgestempeld als lui. Maar als ze dan wel werken, worden ze geweigerd. Ik kan wel verstaan dat je een vreemdeling die bv. de taal nog niet goed genoeg beheerst, niet achter een informatieloket zet. Maar waarom zouden ze niet kunnen poetsen?

Het klinkt vast cliché! Maar als we ons nu is niet zo hard op vooroordelen vastpinnen, zouden sommigen dan niet gelukkiger zijn? Plak niet meteen stickers, laat mensen zich bewijzen en/of leer ze kennen. Dan kan je pas over iemand oordelen. Ik heb net als iedereen vooroordelen, maar ik probeer die wel voortdurend bij te schaven(wat mij om eerlijk te zijn, soms ook niet lukt).
Met citaat antwoorden