3rd October 2008, 16:48
|
 |
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Als 7-jarige ga je ten eerste niet alleen naar de zoo, dus de ouders zijn 100 procent verantwoordelijk voor hun zoon.
|
Ik ben het er zeker en vast mee eens dat je als ouder verantwoordelijk bent voor je 7-jarige zoon. Er wordt in het artikel wel niet vermeld waar de jongen precies was voor hij inbrak in de zoo. Is hij ontsnapt aan een oppas, bij zijn grootouders of uit school? Het kan dus zijn dat hij voor de feiten niet bij zijn ouders was en dan zijn zij niet echt verantwoordelijk voor zijn daden. De verantwoordelijke is dus degene die toezicht over hem had op het moment dat hij wegglipte.
Ik vind het bijzonder eigenaardig dat een jongen van 7 zoveel schade kan aanrichten en bovenal al zulke ideeën heeft... Ik denk niet dat een doorsnee kind van 7 jaar zoiets al in zijn hoofd zou halen, laat staan het dan ook nog te doen. Kinderen worden normaal toch aangeleerd dat je anderen, en dus ook dieren geen pijn mag doen! Men mag best wel eens nagaan of het kind geen psychische problemen heeft.
|