25th January 2005, 20:54
|
|
Prime Integrator
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Kenny
Je zou er van versteld kunnen staan hoeveel je bijleert door gewoon eens het niet eens te zijn met elkaar
|
hehe idd, das de reden waarom da'k soms wel eens wat tegendraads "durf" doen... kdurf wel eens iemand tegenspreken gewoon om zijn reactie en argumentatie te horen omdat je daar idd wel eens wat van kan leren. Mijn commentaar op serieuze onderwerpen is meestal wel gemeend maar op iets gelijk dees
maar ik blijf er nog altijd bij dat ik LOTR vree goed vond. Maar het feit dat ik zo'n grote fan ben v/d boeken zal ook wel wat meespelen in mijn oordeel, hoewel ik de boeken pas ben beginnen lezen na "the fellowship".
Kenny, als je echt de gaten wilt opgevuld zien dan moet je "the silmarillion" lezen, dan besef je pas wat voor een genie Tolkien eigenlijk was.
Ik vind nu wel niet dat ,als je de boeken ook moet lezen om een film volledig te begrijpen, de film niet goed is. Het was nu eenmaal een ongelooflijke uitdaging om een als "onverfilmbaar" beschouwd boek toch te verfilmen. Ze hebben vele goede stukken weggelaten en redelijk wat dingen verandert maar het is dan ook bijna onmogelijk om dat boek (want het is eigenlijk geen trilogie) perfect te verfilmen. Ik bekijk de films dan ook steeds met het boek in mijn achterhoofd. Voor mij is het dan ook niet gewoon een film maar eerder een prachtig samenspel tssn boek en film...
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|