25th January 2005, 20:12
|
|
UDHR - art. 19
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door katleen
Tja, zo'n discussie is natuurlijk gewoon tijdverlies.. smaken verschillen nu eenmaal!
|
Inderdaad, je hebt goeie smaken en slechte smaken.
Nee serieus, ik vind zo'n discussies helemaal geen tijdverlies. Ik bezie dit nu ook niet meteen als een discussie, gewoon omdat we het niet eens zijn wil dat niet zeggen dat we aan't discussiëren zijn. Ik denk net dat Wim mij na mijn uitleg misschien wat beter begrijpt en dan nog mag hij het ermee oneens zijn. Ik heb niet de bedoeling iemand te overhalen om het mij eens te zijn.
Ik vind het ook gewoon interessant om te weten wat een film nu net teweegbrengt bij de tegenpartij en waarom.
En ik vind dat als je routinewijs het aloude cliché "smaken verschillen" bovenhaalt elke keer er gepraat wordt over smaken (zij het dan muziek, film, kunst, boeken,...), dat je dan afbreuk doet aan het item in kwestie. Laat ons ervan uitgaan dat een goed boek, film of lied meer wil en kan! zijn dan louter tijdverdrijf... dus moet er nadien ook over gepraat worden want pas dan kan je spreken van 'verheffing'.
Je zou er van versteld kunnen staan hoeveel je bijleert door gewoon eens het niet eens te zijn met elkaar, maar dan moet je het natuurlijk ook aandurven om je mening te verdedigen en niet constant als een bange wezel te schuilen achter 'smaken verschillen'.