Ik vind het voor de kinderen enorm erg, want ze ervaren zeer veel pijn, zowel fysiek als psygisch.
Bloeduitstortingen, open wonden, komaan seg!
Dat is weer zo iets waar ik niet tegen kan, mensen (in dit geval kinderen en vrouwen) moeten lijden door andermans problemen.
Dat komt dus neer op minstens 8.000 gevallen per jaar of afgerond minstens 22 per dag. 8000 gevallen per jaar
Ik wist wel dat het veel voorkwam, maar zoveel had ik echt niet verwacht.
Kinderen die niet naar school gaan en daardoor later acherstaan, is allemaal de fout van de problemen thuis.
Ze doen al veel onderzoeken om geweld in gezinnen op te sporen en op te lossen, maar ik weet zeker dat bepaalde gevallen nog niet ondenkt zijn en dat er elke dag nog mensen moeten afzien.
Ze zouden meer praatgroepen moeten aanschaffen zodat ouders en andere mensen samen kunnen praten over hun problemen. Op deze manier krijgen ze misschien meer kans om te beseffen wat ze hun kind allemaal aandoen en hoe hard te moeten afzien.
Het is een trauma voor heel hun leven, de waarde van hun leven kunnen ze niet inschatten. Ze denken steeds negatief over alles, durven hun niet te uiten tegenover ander mensen, ervaren faalangst,...
Hopelijk verminderen deze cijfers want ik vind het schandalig!!!