29th September 2008, 17:50
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door jefdaemen
Een vrij algemene, iedereen-over-éénzelfde-kam-scherende opmerking vind ik. Er zullen genoeg jongeren zijn die op de leeftijd van 16 jaar al geïnteresseerd zijn in politiek en heel bewust op een bepaalde partij zullen stemmen. Het is wel zo dat jongeren van 16 jaar heel beïnvloedbaar zijn en daardoor dus een verkeerde keuze kunnen maken. Ikzelf was op mijn 16 jaar nog absoluut niet klaar om te gaan stemmen. Ik wist er veel te weinig van af en mijn keuze zou verkeerd geweest zijn vermoed ik. Ik denk dat, als je de balans maakt van "bekwame" jongeren en "niet-bekwame" jongeren (op vlak van stemmen), je toch zult uitkomen op een meerderheid van de "niet-bekwamen". (Sorry voor die woordenschat, het zou niet mogen maar ik weet niet hoe ik het anders moet formuleren, vergeef het mij!). Vandaar ook mijn "stem" (om in het vakjargon te blijven) op het NIET invoeren van de "stemmen-op-16-jaar-wet".
|
Inderdaad, ik ben ondertussen , jawel, 18 en ik ben ook niet zodanig geïnteresseerd in politiek. Dus je interesse heeft absoluut niets met je leeftijd te maken. Ik vind zelfs al stemrecht vanaf je 18 te vroeg. Want mensen die zich er niet erg in interesseren leren pas vanaf die leeftijd er iets over. Persoonlijk ben ik dus eerder voor stemrecht vanaf 21.
|