Enkele post bekijken
Oud 26th September 2008, 16:56
DeygersEvelien DeygersEvelien is offline
Registered User

Dit is weer een bewijs hoe gevaarlijk het internet kan zijn. Er wordt zoveel gewaarschuwd voor mensen die verkeerde bedoelingen hebben op het internet, maar ook gewoon op de straat. Toch blijft het gebeuren. Ik vind het erg om te horen dat er nog steeds meisjes (jongeren) zijn die zich laten meesleuren, ondanks het feit dat hiervoor vanuit verschillende hoeken wordt gewaarschuwd.

Misschien kunnen de ouders zich ook bepaalde dingen verwijten. Als minderjarige weet je vaak nog niet wat kan en wat niet. Dan moeten ouders er zijn om -met respect voor privacy- af en toe te controleren waarmee hun kinderen bezig zijn. Ik kan me ook nooit voorstellen dat ik mijn dochter laat afspreken met iemand die ze heeft leren kennen op internet. Of liegen kinderen dan tegewoordig zoveel? Wij hebben thuis heel lang moeten zeuren om een webcam te krijgen. Ik snap zeker en vast de twijfel en de ongerustheid van mijn ouders. Maar er is geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om mij uit te kleden of seksuele handelingen te doen voor die webcam.

Maar natuurlijk wil ik de meisjes en hun ouders zich niet schuldig laten voelen. De grote schuldige is de verkrachter. Ik vind dat ze de man harder hadden mogen straffen. 2 jaar cel vind ik te weinig en ook de boete had men in mijn ogen serieus mogen verhogen. Alle andere maatregels vind ik meer dan terecht. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat er mensen bestaan die er plezier in hebben zulke dingen te doen. Ziek in hun hoofd zijn ze!
Met citaat antwoorden