Dit artikel doet me denken aan 2 zaken, die eerder al heel wat media-aandacht trokken. Het betreft een Gentse caféuitbater die 2 allochtone jongeren weigert in zijn zaak en ook de autorijscholen die massaal allochtone bestuurders weigeren.
Blijkbaar is onze uitbater van de fitnesszaak niet de enige die er over denkt om jongeren met een differente huidskleur buiten te houden.
Ieder heeft zo blijkbaar zijn eigen reden.
De rijscholen gaven aan dat ze allochtone jongeren weigeren, omdat ze het slagingspercentage hoog willen houden, want allochtone jongeren verstaan niet zo goed Nederlands...
Wat dan gedaan met allochtonen die hier geboren en getogen zijn? Spreken zij niet even goed (of even slecht - dialect) Nederlands als wij?
Ik ben van mening dat wanneer je een allochtoon weigert, dat je ook duidelijk aangeeft waarom je dat doet. Als blijkt dat deze niet voldoende de Nederlandse taal beheerst, ben ik van mening dat een rijschool, fitnesszaak(wat betreft huishoudelijke regels) een allochtoon eventueel kunnen weigeren. Maar waar trek je daar de grens natuurlijk?
Diversiteit is nu eenmaal een gegeven in onze maatschappij en denk dat we daar stillaan mee zullen moeten leren leven!