Enkele post bekijken
  #7  
Oud 25th September 2008, 15:40
Shana Henderieckx Shana Henderieckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Antwerpen
Posts: 130
Een schooldag van 8 tot 18 uur. Het zou de leerachterstand van sommige kinderen inderdaad kunnen verbeteren, en er zal inderdaad meer aandacht gaan naar niet goed begrepen leerstof van de kinderen.
Maar of het een oplossing is voor de zogenaamde "doelloos rondhangende kinderen", daar heb ik mijn twijfels over. Die zogenaamde "doelloos rondhangende kinderen" kunnen op een veel betere manier opgevangen worden. Door ze te motiveren, bijvoorbeeld. Ik heb niet het idee dat men kinderen kan motiveren door de schooldagen langer te maken.. Men kan meer activiteiten organiseren, bijvoorbeeld. Sport vind ik persoonlijk ook een goede optie. Hoewel ik ervan overtuigd ben dat de meeste kinderen toch een redelijk interressante hobby hebben, waarbij ze zich goed kunnen uitleven na de schooluurtjes.
Dan zit er mij nog iets dwars, huiswerk. Hoe kan men nu verwachten van kinderen die tot 18u naar school moeten, dat ze op een fatsoenlijke manier hun maaltafels, franse vocabulaires ed. nog kunnen oefenen als ze thuis na een vermoeiend lange schooldag in de zetel neerploffen? De kinderen moeten al 10u op school vertoeven en om dan nog eens een uur of twee huiswerk te maken.. dat kan toch niet meer? Of zijn ze van plan om dat "huiswerk" al op school te maken? Maar verliest het woord "HUIS"-werk dan niet een beetje zijn waarde?
Met citaat antwoorden