Enkele post bekijken
Oud 25th September 2008, 15:33
Jeff Diels Jeff Diels is offline
Registered User

Het feit dat er momenteel een impasse is in de Vlaamse/Belgische politiek heeft veelal te maken met het dossier BHV dat nog steeds voor de nodige stress en problemen zorgt.

Aangezien de politici het dossier BHV nog steeds moeten behandelen en stemmen, kunnen er voorlopig geen nieuwe verkiezingen uitgeschreven worden.

Het lijkt me, in mijn ogen, dan ook tijd worden dat er eindelijk weer eens een politiek zwaargewicht opstaat die zich ermee gaat bemoeien en zo ons Belgiëlandje uit de impasse krijgt. Iemand die eens hard op de tafel durft slaan en geen schrik heeft om zijn gezicht te verliezen.

Ik zie hier momenteel maar 1 persoon voor in aanmerking komen en dat is onze vroegere premier Jean-Luc Dehaene.
Het enige wat me zorgen baart, is het feit dat hij al zolang uit de politieke wereld verdwenen is. Enerzijds kan dit positief uitdraaien omdat hij zo een objectieve kijk kan hebben op de problemen maar anderzijds kan het problemen opleveren omdat hij de werkwijze van de huidige politiek niet meer begrijpt.
Met citaat antwoorden