24th September 2008, 12:35
|
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Van Baekel Tim
Dit kan ik moeilijk geloven..
Er zijn 4 miljard verschillende combinaties mogelijk, en er leven op deze wereldbol ongeveer 6 miljard mensen.
Dat wil zeggen dat 2 derde van de wereld 1 computer heeft die verbonden is met het internet? Oké, met scholen en alles erbij vind ik dit nog steeds moeilijk om te geloven.
Denk maar aan de mensen van Afrike, hoeveel mensen wonen daar niet, die zelfs nog nooit van een computer gehoord hebben?
En dan nog gezinnen van 4 ŕ 5 mensen die voor het hele gezin slechts 1 pc hebben. En als ze dan al 2 pc's hebben, dan is er daar dikwijls nog maar 1 van aangesloten op het internet.
Ik snap het dus niet echt.
|
Ik kan dat maar al te goed geloven. Ik heb hier thuis voorlopig 2 vaste pc's and 2 laptops staan. (allemaal aangesloten op het internet)
Je kan met een gezin met meer dan twee kinderen niet meer rondkomen met 1 PC die op het internet zit.
Je moet maar eens denken hoeveel computers er op een bedrijf staan.
Waar jij je blijkbaar ook niet van bewust bent is van de hopen servers die er in de wereld staan. Elke server heeft een ip adres. Denk maar eens hoeveel websites er in de wereld bestaan, die moete allemaal op een soort server staan en die server heeft een ip adres nodig om in verbinding te staan met het internet.
Ik denk niet dat dit voor problemen gaat zorgen want ze zijn al bezig met een nieuw soort van ip-adressen, dus ik maak me geen zorgen.
Ik begrijp de situatie maar die zullen ze wel oplossen.
|